«Έπεσαν» οι υπογραφές για τον ελληνοβουλγαρικό IGB - Σε λειτουργία το 2018


10 12 2015 | 12:53

Ελλάδα και Βουλγαρία υπέγραψαν την Τελική Επενδυτική Συμφωνία (FID) για τον διασυνδετήριο αγωγό φυσικού αερίου IGB, από τις εμπλεκόμενες εταιρείες, σύμφωνα με το Reuters.

Σημειώνεται ότι ο αγωγός, συνολικού μήκους 180 χλμ., αναμένεται να κατασκευαστεί από τη βουλγαρική εταιρεία ICGB AD, που ιδρύθηκε στις 5 Ιανουαρίου 2011, και στην οποία συμμετέχουν η ελληνική ΥΑΦΑ ΠΟΣΕΙΔΩΝ και η βουλγαρική κρατική εταιρεία Bulgarian Energy Holding (BEH). Επίσης, στην εταιρεία ΥΑΦΑ ΠΟΣΕΙΔΩΝ συμμετέχουν ισομερώς η ΔΕΠΑ και η ιταλική EDISON.

Η κατασκευή του αναμένεται να ξεκινήσει τον Οκτώβριο του 2016. Ο αγωγός θα μεταφέρει αέριο από το Αζερμπαϊτζάν αλλά και από ελληνικό τερματικό της Ρεβυθούσας από το 2018, όταν και αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία.

 

 

Ο κ. Σκουρλέτης απηύθυνε σύντομο χαιρετισμό, στον οποίο στάθηκε στα εξής:

«Σήμερα είναι μία σημαντική μέρα για την Ελλάδα, την Βουλγαρία και την Ευρώπη, καθώς είμαστε εδώ για τη λήψη της Τελικής Επενδυτικής Απόφασης για το διασυνδετήριο Ελληνοβουλγαρικό αγωγό IGB. Ο δρόμος των διαπραγματεύσεων μεταξύ των εταιρειών ολοκληρώθηκε με την έγκριση του Συμφώνου Ανάπτυξης Έργου (PDA) και το έργο βαδίζει προς την υλοποίησή του.

Η Ελλάδα ήδη μετατρέπεται σε ενεργειακό κόμβο για τα Βαλκάνια και σε αυτό συνεισφέρουν τα δύο μεγάλα έργα κατασκευής αγωγών φυσικού αερίου, ο TAP και ο IGB - που ύστερα από μακρές διαπραγματεύσεις παίρνουν το δρόμο της υλοποίησης - αλλά και το νέο terminal LNG στην Αλεξανδρούπολη, που θα αποτελέσει μία νέα ενεργειακή πύλη και θα διασφαλίσει νέες ποσότητες φυσικού αερίου για την τροφοδοσία της ελληνικής και της περιφερειακής αγοράς.

Ο IGB είναι ένα έργο στρατηγικής γεωπολιτικής σημασίας με πολλαπλά οφέλη για τις χώρες μας, καθώς συμβάλει στην επίτευξη των στόχων της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την αύξηση της ενεργειακής ασφάλειας και την ολοκλήρωση της αγοράς ενέργειας.

Ο Ελληνοβουλγαρικός αγωγός θα παίξει καθοριστικό ρόλο στη διαφοροποίηση των πηγών ενέργειας αλλά και στη δημιουργία εναλλακτικών οδών, μέσω του Κάθετου διαδρόμου, για την προμήθεια φυσικού αερίου στις χώρες της Νοτιοανατολικής και Κεντρικής Ευρώπης.

Είμαι σίγουρος ότι σύντομα θα λυθεί το θέμα της βιωσιμότητας του IGB, ώστε, σύμφωνα με το ισχύον χρονοδιάγραμμα να ξεκινήσει η κατασκευή του κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2016, και μετά από 2 έτη, στα τέλη του δεύτερου εξαμήνου του 2018, να τεθεί ο αγωγός σε λειτουργία.

Σήμερα αποδεικνύεται ότι, η ισχυρή πολιτική βούληση σε συνδυασμό με την αγαστή συνεργασία των εταιρειών μπορούν να οδηγήσουν στη δημιουργία στρατηγικών διασυνοριακών έργων, εμβαθύνοντας τις σχέσεις των χωρών μας και ενισχύοντας σημαντικά την περιφερειακή συνεργασία.»
 

  • :
  • :


πρόγνωση καιρού από το weather.gr