Νέα πρόταση για παραμονή της ΔΕΠΑ στη λιανική αερίου επεξεργάζεται η κυβέρνηση

 

Πρόταση για παραμονή της ΔΕΠΑ σε μια από τις δυο υφιστάμενες ΕΠΑ και για μείωση του ποσοστού της στην άλλη θα παρουσιάσει η κυβέρνηση στους δανειστές, σύμφωνα με το σχέδιο που οριστικοποιήθηκε χθες σε ευρεία σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο ΤΑΙΠΕΔ με τη συμμετοχή της διοίκησης της ΔΕΠΑ και εκπροσώπων των ΕΛΠΕ ως μετόχου του 35% της εταιρείας, όπως αναφέρει σημερινό ρεπορτάζ της Καθημερινής.

Παραμένει ακόμα ανοιχτό αν η ΔΕΠΑ θα διατηρήσει το 51% της ΕΠΑ Αττικής ή της ΕΠΑ Θεσσαλίας- Θεσσαλονίκης, κάτι που θα προκύψει από τις εν εξελίξει διαπραγματεύσεις με τη Shell για την ΕΠΑ Αττικής και την Eni για την ΕΠΑ Θεσσαλίας-Θεσσαλονίκης.

Υπενθυμίζεται ότι το αναθεωρημένο μνημόνιο προβλέπει την κατάρτιση ως το τέλος του χρόνου ενός οδικού χάρτη για τον τομέα του φυσικού αερίου, προκειμένου μεταξύ άλλων να αρθούν, όπως αναγράφεται χαρακτηριστικά, καταστάσεις που δεν προωθούν τον ανταγωνισμό.

Σε αυτά τα πλαίσια, κεντρικό ζήτημα είναι ο ρόλος της ΔΕΠΑ στη λιανική, κάτι που απασχολεί τις απευθείας επαφές και συζητήσεις που έχει η εταιρεία με τους στρατηγικούς της εταίρους της, SHELL και ENI, οι οποίες με επιστολές τους στον κ. Σταθάκη πιέζουν για να μην είναι η ΔΕΠΑ, «πανταχού παρούσα» στην αγορά φυσικού αερίου: χονδρέμπορος και προμηθευτής αερίου, μέτοχος των ΕΠΑ, μέτοχος των ΕΔΑ, αυτόνομος λιανοπωλητής αερίου.

Όπως έχει γράψει πρόσφατα το energypress, το θέμα συζητήθηκε και κατά την πρόσφατη συνάντηση του Γιώργου Σταθάκη με τον Επίτροπο Μοσκοβισί, στη λογική να υπάρχει κάποια ευελιξία για να βρεθεί η βέλτιστη λύση.

Η ελληνική πλευρά έχει αποδεχθεί ότι πρέπει να γίνουν παρεμβάσεις στην αγορά και να επανεξεταστεί ο ρόλος της ΔΕΠΑ και μάλιστα είχε παρουσιάσει μια πρώτη πρόταση προς αυτή την κατεύθυνση, η οποία απορρίφθηκε ως ανεπαρκής από τους θεσμούς.

Έτσι, η κυβέρνηση βρίσκεται σε αναζήτηση λύσης η οποία να μην εγείρει ζητήματα νόθευσης του ανταγωνισμού, θέτοντας ταυτόχρονα ως προϋπόθεση για την οποιαδήποτε λύση συμφωνηθεί να μην υπάρχει κάποιου είδους ζημιά ή απομείωση της αξίας της ΔΕΠΑ και εν πάση περιπτώσει η ΔΕΠΑ να αποζημιωθεί αντίστοιχα, καθώς και να συνεχίσει η ΔΕΠΑ να συνεχίσει να έχει παρουσία και ρόλο στη λιανική του αερίου, ανεξάρτητα ποια μορφή θα πάρει η παρουσία αυτή.

  • :
  • :