Κλείνει τη Δευτέρα η Ρεβυθούσα - Προληπτικό σχέδιο για να μη λείψει αέριο στις αρχές καλοκαιριού

 

Θοδωρής Παναγούλης

Προχωρούν κανονικά οι προετοιμασίες για το κλείσιμο, επί τρείς περίπου μήνες, του τερματικού σταθμού της Ρεβυθούσας, κίνηση που, όπως είχε αποκαλύψει από το Σεπτέμβριο το energypress, είναι επιβεβλημένη για να ολοκληρωθούν τα έργα αναβάθμισης των εγκαταστάσεων.

Ο σταθμός θα κλείσει από την επόμενη Δευτέρα 26 Μαρτίου έως και τις 10 Ιουνίου. Η περίοδος αυτή είχε επιλεγεί με βασικό κριτήριο ότι οι καταναλώσεις αερίου είναι μειωμένες και συνεπώς είναι περιορισμένοι οι κίνδυνοι έλλειψης αερίου.

Παρόλα αυτά, με βάση την εμπειρία των τελευταίων χρόνων, στις αρχές του καλοκαιριού καταγράφεται αυξημένη ζήτηση ρεύματος που οδηγεί σε αυξημένη ζήτηση αερίου από τις ηλεκτροπαραγωγικές μονάδες.

Ως εκ τούτου η ΡΑΕ έχει επεξεργαστεί προληπτικό σχέδιο αντιμετώπισης πιθανής έλλειψης, το οποίο περιλαμβάνει κατά κύριο λόγο αυξημένες εισαγωγές φυσικού αερίου από Ρωσία και Τουρκία, αλλά και – σε περίπτωση ανάγκης – αλλαγή καυσίμου (από αέριο σε ντίζελ) στις μονάδες της ΔΕΗ που έχουν αυτή τη δυνατότητα (Λαύριο και Κομοτηνή), έως και παύση των εξαγωγών ρεύματος ως ακραία επιλογή. Σε κάθε περίπτωση, η ΡΑΕ και οι Διαχειριστές (ΔΕΣΦΑ και ΑΔΜΗΕ) θα βρίσκονται σε επιφυλακή.

Η αναβάθμιση της Ρεβυθούσας που αναμένεται να ολοκληρωθεί το Σεπτέμβριο, περιλαμβάνει την κατασκευή τρίτης δεξαμενής αποθήκευσης LNG που θα αυξήσει την δυναμικότητα των εγκαταστάσεων στα 7 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα.

Ταυτόχρονα στη Ρεβυθούσα προγραμματίζεται η κατασκευή μιας νέας προβλήτας φόρτωσης LNG μικρής κλίμακας, καθώς και η αναβάθμιση της υπάρχουσας, προκειμένου να μπορεί να δέχεται προς φόρτωση μικρά πλοία χωρητικότητας 1.000-20.000 κ.ε.

Ο στόχος είναι τα έργα να ενισχύσουν σημαντικά τις δυνατότητες μεταφοράς LNG μέσω του οδικού δικτύου και της θάλασσας σε περιοχές εκτός δικτύου, για χρήση από τους βιομηχανικούς καταναλωτές και τα τοπικά δίκτυα διανομής ή στον τομέα των μεταφορών. Στην ουσία ο ΔΕΣΦΑ προσβλέπει στο γεγονός ότι με τα έργα αυτά θα καταστεί εφικτή η φόρτωση τόσο μεγάλων πλοίων, όσο και μικρότερων με LNG, με σκοπό την αναπλήρωση των δεξαμενών αποθήκευσης που βρίσκονται στις παράκτιες περιοχές της ηπειρωτικής χώρας ή στα νησιά.

  • :
  • :


πρόγνωση καιρού από το weather.gr