Μέχρι το Πάσχα το market test για τον διασυνδετήριο αγωγό Ελλάδας-Βόρειας Μακεδονίας - Τελικές επενδυτικές αποφάσεις το Q3 του 2022 energypress.gr

06 04 2022 | 07:30
Μέχρι πριν το Πάσχα αναμένεται να ανακοινωθεί το market test για τον διασυνδετήριο αγωγό φυσικού αερίου Ελλάδας – Βόρειας Μακεδονίας, καθώς από μέρα σε μέρα αναμένεται η κατάθεση της οριστικής πρότασης του ΔΕΣΦΑ προς την ΡΑΕ, ολοκληρώνοντας έτσι ένα ακόμη διαδικαστικό βήμα, πριν την επίσημη προκήρυξη του market test.
Την σχετική εξέλιξη είχε προαναγγείλει ο Διευθυντής Στρατηγικής και Ανάπτυξης του Διαχειριστή, Μιχάλης Θωμαδάκης, μιλώντας την προηγούμενη εβδομάδα στο συνέδριο του Power & Gas Forum.
Η συγκυρία καθώς και άλλες τεχνικές δυσκολίες που υπήρξαν, επέφεραν την μερική καθυστέρηση στην υποβολή της οριστικής πρότασης του ΔΕΣΦΑ προς την ΡΑΕ, οι οποίες, ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες του energypress, σε καμία περίπτωση δεν συνιστούν υπαναχώρηση ή παρακώλυση του συνολικότερου σχεδιασμού για την υλοποίηση του έργου.
Την ανακοίνωση της διαδικασίας του market test, θα ακολουθήσουν 40 μέρες για την υποβολή προσφορών από τους ενδιαφερόμενους και στην συνέχεια, εντός του τρίτου τριμήνου του 2022 αναμένονται οι τελικές επενδυτικές αποφάσεις από τον ΔΕΣΦΑ και την MER (ο ΔΕΣΦΑ της γειτονικής χώρας) προκειμένου, αμέσως μετά, να εκκινήσουν οι εργασίες κατασκευής του αγωγού. Η κατασκευαστική διαδικασία εκτιμάται πως θα διαρκέσει 30 με 32 μήνες.
Σύμφωνα με πληροφορίες του energypress, εκτιμάται πως το ενδιαφέρον των επενδυτών κατά την διαδικασία του market test θα εκδηλωθεί σε ικανοποιητικό επίπεδο, ώστε, πλέον, και με τα οικονομικά στοιχεία στα χέρια τους, οι δύο Διαχειριστές της Ελλάδας και της Βόρειας Μακεδονίας να προχωρήσουν προς την υλοποίηση του έργου. Το επόμενο βήμα θα είναι η ένταξη του έργου στα Προγράμματα Ανάπτυξης τόσο του ΔΕΣΦΑ όσο και της MER.
Η κατασκευή του αγωγού θα γίνει διμερώς, με τον ΔΕΣΦΑ να αναλαμβάνει το ελληνικό τμήμα και την κρατική Εταιρεία Αξιοποίησης Ενεργειακών Πόρων της Βόρειας Μακεδονίας (MER) να αναλαμβάνει το άλλο τμήμα που διασχίζει την γειτονική χώρα ως τα ελληνικά σύνορα. Το ελληνικό τμήμα έχει προϋπολογισμό 67 εκατομμύρια ευρώ και θα ξεκινά από τη Νέα Μεσημβρία, καταλήγοντας στην περιοχή των Ευζώνων/Γευγελή.
Το συνολικό κόστος του αγωγού εκτιμάται σε 110 εκατ. ευρώ, ενώ θα έχει συνολικό μήκος 123 χιλιομέτρων (Νέα Μεσημβρία προς το Νεγκότινο μέσω Ευζώνων/Γευγελής) για τη διασύνδεση των δύο συστημάτων μεταφοράς. Η αρχική ικανότητα μεταφοράς του θα είναι 1,5 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα ετησίως, με δυνατότητα επέκτασης στα 3 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα ετησίως, ενώ έχουν πραγματοποιηθεί μελέτες προκειμένου ο αγωγός να διαθέτει τις κατάλληλες προδιαγραφές και για τη μεταφορά πράσινου υδρογόνου. 
Υπενθυμίζεται ότι τον Σεπτέμβριο υπογράφηκε η Συμφωνία Συνεργασίας ανάμεσα στον ΔΕΣΦΑ και την  κρατική Εταιρεία Αξιοποίησης Ενεργειακών Πόρων της Βόρειας Μακεδονίας (MER), σε συνέχεια της διακυβερνητικής συμφωνίας που υπογράφηκε δύο μήνες νωρίτερα. Η Συμφωνία Συνεργασίας των δύο Διαχειριστών θεσπίζει τις αρχές συνεργασίας, σύμφωνα με τις οποίες ο ΔΕΣΦΑ και η NER σκοπεύουν να συντονίσουν τις κύριες φάσεις, τις αντίστοιχες δεσμεύσεις και τα συνοδευτικά ορόσημα της ανάπτυξης του έργου διασύνδεσης του αγωγού φυσικού αερίου.
ΠΗΓΗ energypress.gr

  • :
  • :


πρόγνωση καιρού από το weather.gr