Ο Ρουμανικός ΔΕΣΦΑ μπαίνει με 15% στο FSRU «ΑΡΓΩ» στο Βόλο - Συζητήσεις και για νέο μέτοχο - Ξεκινάει η δεσμευτική φάση του market test energypress.gr

FSRU «ΑΡΓΩ»: Προ των πυλών η δεσμευτική φάση του market test – Μετά το 15% της Transgaz συζητήσεις για νέο μέτοχο
A+ A-
 
Με την συμμετοχή του «ρουμανικού ΔΕΣΦΑ», Transgaz, διευρύνεται η μετοχική σύνθεση της Mediterranean Gas, γεγονός που όπως αναφέρουν πηγές της επιχείρησης, αυξάνει σημαντικά τις προοπτικές ταχείας ωρίμανσης και υλοποίησης του έργου «ARGO FSRU».
Σημειώνεται ότι η εταιρεία έχει υποβάλει σχετικό αίτημα μεταβολής της μετοχικής σύνθεσης, προκειμένου να λάβει και επίσημα έγκριση η είσοδος της εταιρείας «SNTGN Transgaz SA» στο μετοχικό κεφάλαιο του φορέα υλοποίησης της πλωτής μονάδας αεριοποίησης LNG που σχεδιάζεται στο Βόλο με ποσοστό 15%.
 
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, οι δύο εταιρείες έχουν συμφωνήσει μεταξύ τους ενώ ταυτόχρονα, έχει διασφαλιστεί ότι δεν υπάρχει κάποιο σχετικό ρυθμιστικό ή κανονιστικό «κώλυμα» που θα ακυρώσει την συγκεκριμένη εξέλιξη. Την ίδια στιγμή, όπως σημειώνουν οι ίδιες πληροφορίες, η Mediterranean Gas συνεχίζει τις συζητήσεις για την περαιτέρω διεύρυνση της μετοχικής σύνθεσης και σύντομα αναμένεται να υπάρξουν νεότερες «ειδήσεις» επί του θέματος.
Σε κάθε περίπτωση, η παρουσία της Transgaz ενισχύει σημαντικά τις προοπτικές του έργου καθώς αποτελεί «διαβατήριο» για την διοχέτευση ποσοτήτων αερίου προς την αγορά των Βαλκανίων και την Κεντρική Ευρώπη. Άλλωστε τόσο η πρώτη φάση του market test για το FSRU όσο και τα αποτελέσματα της «δοκιμής αγοράς» που πραγματοποίησε προ μερικών μηνών ο ΔΕΣΦΑ για την επαύξηση της δυναμικότητας του ελληνικού συστήματος αερίου, «ανέδειξαν» το FSRU στο Βόλο μεταξύ των σημείων διασύνδεσης του ΕΣΦΑ με το μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τους χρήστες.
Αξίζει επίσης να αναφερθεί ότι η Ρουμανία συνιστά μια αγορά με αξιόλογο μέγεθος με όρους φυσικού αερίου καθώς δύναται να απορροφήσει μέχρι και 13 bcm, ενώ την ίδια στιγμή, το δίκτυο της χώρας διατηρεί καλή διασυνδεσιμότητα με γειτονικές χώρες αλλά και με τις αγορές της Κεντρικής Ευρώπης και επομένως δυνατότητα προώθησης σημαντικών ποσοτήτων αερίου προς το Βορρά. Ταυτόχρονα, η Transgaz διατηρεί 25.000 χιλιόμετρα δικτύου φυσικού αερίου, έχει εξαγοράσει το δίκτυο της Μολδαβίας και διαχειρίζεται 7 bcm σε ταμιευτήρες φυσικού αερίου. Επιπρόσθετα, η ετήσια κατανάλωση της χώρας υπολογίζεται σε 13-16 bcm, όταν η εγχώρια παραγωγή της ανέρχεται στα 5 bcm, γεγονός που υποδηλώνει την σημασία να εισαγάγει ποσότητες φυσικού αερίου για να καλύψει τις ανάγκες της.
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, η δεσμευτική φάση του market test σχεδιάζεται να ξεκινήσει μέσα στο επόμενο δίμηνο ενώ ήδη έχουν κατατεθεί οι κατευθυντήριες γραμμές στη Ρυθμιστική Αρχή. Τέλος, έχει εκλείψει τουλάχιστον στο βαθμό που υπήρχε το πρόβλημα με την θέση του FSRU στο λιμάνι του Βόλου καθώς έχει μετατοπιστεί σε άλλη θέση η εγκατάσταση της μονάδας, πράγμα που έχει λάβει και τις σχετικές εγκρίσεις από τους αρμόδιους φορείς.
Η ταυτότητα του έργου
Το FSRU «ΑΡΓΩ» είναι ένας σύγχρονος τερματικός σταθμός παγκόσμιας κλάσης, που σχεδιάζεται να τεθεί σε λειτουργία στις αρχές του 2024. Συνιστά μία νέα πύλη εισόδου στο κέντρο του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου, που θα διοχετεύει έως και 4,6 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα φυσικού αερίου ετησίως και θα αυξήσει σημαντικά τη δυνατότητα αποθήκευσης φυσικού αερίου της χώρας μας. Σημειώνεται ότι κατά τον πρώτο χρόνο λειτουργίας, ο σχεδιασμός του έργου προβλέπει 3 bcm που στην πορεία θα αυξάνει ως το ενδεδειγμένο «capacity» του FSRU.
ΠΗΓΗ energypress.gr

  • :
  • :


πρόγνωση καιρού από το weather.gr