Το LNG ως καύσιμο στα πλοία μπορεί να γίνει καθημερινότητα

Στις εξελίξεις σχετικά με το Υγροποιημένο Φυσικό Αέριο (LNG) ως καύσιμο στα πλοία, αλλά και στα ζητήματα ασφαλής χρήσης του αναφέρεται ο Παναγιώτης Μήτρου, Senior Client Support Manager του Lloyd’s Register, μιλώντας στο maritimes.gr.

Eπισημαίνει πως η Εφοδιαστική Αλυσίδα του Φυσικού Αερίου και του Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου λειτουργεί με πολύ καλό προφίλ ασφάλειας εδώ και δεκαετίες. Τονίζει πως έχει ένα πολύ καλό record ατυχημάτων και υψηλότερα standards από ό,τι συμβαίνει σε άλλες ανταγωνιστικές εφοδιαστικές αλυσίδες, όπως του πετρελαίου, για παράδειγμα.

«Μολονότι ο κίνδυνος είναι μεγαλύτερος, αυτή τη στιγμή έχουμε επιτύχει ένα εξαιρετικό αποτέλεσμα σε ό,τι αφορά την ασφάλεια. Θα πρέπει να εφαρμόσουμε αντίστοιχα το ίδιο standard και το ίδιο επίπεδο ασφάλειας και στη χρήση του φυσικού αερίου ως εναλλακτικού καυσίμου στη ναυτιλία και αυτός ακριβώς είναι ο ρόλος μας. Το κάνουμε και έχουμε την πεποίθηση ότι, εφόσον εφαρμόζουμε αυτούς τους κανονισμούς ασφαλείας που έχουν μέχρι τώρα λειτουργήσει με τόσο μεγάλη επιτυχία, θα συνεχίσουμε να έχουμε ένα πολύ ασφαλές καύσιμο και για τα επόμενα χρόνια » ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ειδικότερα, έκανε αναφορά στην τεχνολογία απαντώντας «business as usual», η οποία, κατά τη γνώμη του, θα ακολουθήσει την ίδια πορεία με εκείνη των αεροπλάνων.

«Παρά το γεγονός ότι υπήρχαν κίνδυνοι, βλέπουμε πλέον ότι το αεροπορικό ταξίδι έχει γίνει μια καθημερινότητα. Ίσως να δούμε και το LNG σαν καύσιμο να γίνεται μια καθημερινότητα, όπως συμβαίνει με το πετρελαϊκό καύσιμο, το συμβατικό καύσιμο για τα πλοία».

Σχετικά με τις εξελίξεις που παρατηρούνται σε ευρωπαϊκό επίπεδο στον τομέα χρησιμοποίησης του υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) ως εναλλακτικού καυσίμου, ο κ. Μήτρου ανέφερε το μεγάλο επιβατηγό πλοίο «Viking Grace» της φινλανδικής εταιρείας Viking Line, το οποίο πραγματοποίησε περισσότερες από 1000 επιχειρήσεις αεριέλευσης, όπως και με άλλα πλοία της Fjord Lines, αλλά και πλοία ξηρού φορτίου -τα MV Ireland και MV Greenland- τα πρώτα που κινούνται με LNG .

Υποστήριξε επίσης, πως θα έχουμε σύντομα τη δυνατότητα παροχής φυσικού αερίου από πλοία σε όλη τη βόρεια Ευρώπη και ίσως κάποια στιγμή, σχετικά σύντομα και στη Βαρκελώνη.

Αναφέρεται στην εμπειρία και την τεχνογνωσία που έχει αποκτήσει ο Lloyd’s Register ως προς την παροχή υπηρεσιών σε εταιρείες που ενδιαφέρονται να χτίσουν, να μετατρέψουν ή να μετασκευάσουν τα πλοία τους σε LNG, λέγοντας πως «Η εμπειρία μας έγκειται σε μια διπλή προσέγγιση: κανονισμοί ειδικά για πλοία χρήσης φυσικού αερίου ως καυσίμου και ένας πολύ ενδελεχής τρόπος, μια μεθοδολογία εκτίμησης κινδύνου για νέους σχεδιασμούς, νέες σχεδιάσεις που επιτρέπουν το LNG».

«Και βεβαίως υποστήριξη σε όλη τη διάρκεια του έργου για τις τεχνολογίες που θα εφαρμοστούν. Νομίζω ότι παρέχουμε ένα συνολικό πλαίσιο υποστήριξης, το οποίο υποστηρίζει τη δημιουργία ενός concept μέχρι την παράδοση του πλοίου από το Α μέχρι το Ω», πρόσθεσε χαρακτηριστικά σχετικά με τον ρόλο του LR.
 

  • :
  • :


πρόγνωση καιρού από το weather.gr