"Ξεκλειδώνει" το Φεβρουάριο η χρηματοδότηση του TAP από την ΕΤΕΠ

 

Στη συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων στις 6 Φεβρουαρίου θα εξεταστεί το θέμα της χρηματοδότησης για τον αγωγό φυσικού αερίου TAP. Το θέμα της χρηματοδότησης του αγωγού είχε αρχικά οριστεί να εξεταστεί στη συνεδρίαση του ΔΣ στις 12 Δεκεμβρίου, ωστόσο τελικά η απόφαση μετατέθηκε για τις αρχές Φεβρουαρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες η ΕΤΕΠ εξετάζει τη χορήγηση δανείου ύψους 1,5 δισ. ευρώ, που θα είναι και το μεγαλύτερο στην ιστορία της τράπεζας της ΕΕ. 

Όπως σημείωναν πηγές της ΕΤΕΠ, η χρηματοδότηση έργων διασυνδέσεων και έργων που προωθούν την πολιτική της ενεργειακής ασφάλειας και της διαφοροποίησης των πηγών ενέργειας, ευθυγραμμίζεται με τη στρατηγική χρηματοδοτήσεων που ακολουθεί η τράπεζα.

"Η χρηματοδότηση του αγωγού TAP αποτιμάται, γνωρίζουμε το μέγεθος του έργου και επρόκειτο να συζητηθεί αλλά η απόφαση αναβλήθηκε για τις 6 Φεβρουαρίου. Δεν υπάρχει επ' αόριστον αναβολή όπως λανθασμένα ερμηνεύτηκε. Η αναβολή έγινε για λόγους στενότητας χρόνου και επειδή γίνονται μελέτες επικαιροποίησης. Δεν υπάρχει θέμα ματαίωσης ή απόρριψης της χρηματοδότησης” προσέθεταν οι ίδιες πηγές.

Την περασμένη εβδομάδα να σημειωθεί ότι σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο υπουργείο ενέργειας, παρουσιάστηκε αναλυτική μελέτη του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, η οποία απαντά αναλυτικά σε όλα τα θέματα που έχουν τεθεί το τελευταίο διάστημα από την τοπική αυτοδιοίκηση αλλά και από συλλογικότητες που αντιδρούν στη διέλευση του αγωγού από την περιοχή Τενάγη Φιλίππων. Πρόκειται για τα περίφημα 10 χιλιόμετρα που έχουν παρακαμφθεί λόγω τοπικών αντιδράσεων.

Σύμφωνα με τα όσα έγιναν γνωστά από το υπουργείο Ενέργειας, την περασμένη εβδομάδα παρουσιάστηκε μελέτη που εκπόνησε ομάδα εργασίας του ΤΕΕ για την αντιμετώπιση τεχνικών θεμάτων που έχουν αναδειχθεί από τοπικούς φορείς. Στη σύσκεψη υπό το Γ. Σταθάκη συμμετείχαν οι βουλευτές Κώστας Μορφίδης, Γιώργος Παπαφιλίππου (ΣΥΡΙΖΑ) και Νίκος Παναγιωτόπουλος (Ν.Δ.), εκπρόσωποι του ΤΕΕ, του ΓΕΩΤΕΕ και του ΤΕΕ/Τ Ανατ. Μακεδονίας, του υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης και της κοινοπραξίας του αγωγού.

Σημειώνεται ότι εντός της χώρας μας έχουν κατασκευαστεί περισσότερα από 340 χιλιόμετρα αγωγού και έχουν διαμορφωθεί 480 από τα 550 χιλιόμετρα της όδευσης, ωστόσο στην Καβάλα και στην περιοχή Τενάγη Φιλίππων, υπάρχει μια έκταση 10 χιλιομέτρων και συγκεκριμένα τα χιλιόμετρα 195 έως 205 του αγωγού, όπου οι εργασίες έχουν σταματήσει εξαιτίας τοπικών αντιδράσεων.

Το συγκεκριμένο κομμάτι αγωγού, όπως αποκάλυψε η εφημερίδα Κεφάλαιο,  έπρεπε να έχει ξεκινήσει να κατασκευάζεται βάσει χρονοδιαγράμματος από πέρυσι, ωστόσο όταν το φθινόπωρο του 2016 οι εργολάβοι επιχείρησαν να εγκατασταθούν, εμποδίστηκαν 3 φορές από εκπροσώπους τοπικής αγροτικής ένωσης. 

Προκειμένου να τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα του έργου (ολοκλήρωση του αγωγού μέχρι το 2020),  θα πρέπει οι εργολάβοι να εγκατασταθούν στο συγκεκριμένο τμήμα του έργου εντός του πρώτου τριμήνου του 2018. 

Τέλος υπενθυμίζεται ότι ότι ο Νότιος Διάδρομος, αναπόσπαστο μέρος του οποίου είναι ο TAP αποτελεί  βασική στρατηγική επιλογή της Ευρωπαϊκής Ένωσης καθώς αναμένεται να οδηγήσει στη διαφοροποίηση της ενεργειακής προμήθειας και στην ενίσχυση της ενεργειακής ασφάλειας για την ευρύτερη περιοχή της νοτιοανατολικής Ευρώπης και των Βαλκανίων, που θα συνδεθεί με τις ενεργειακές πηγές της Κασπίας.

  • :
  • :


πρόγνωση καιρού από το weather.gr