Ηλεκτρική Διασύνδεση Κρήτης – Αττικής: Στην Κοινοπραξία Siemens-ΤΕΡΝΑ το Έργο των Σταθμών Μετατροπής

Στην κοινοπραξία Siemens-ΤΕΡΝΑ ανατίθεται, τελικά, το έργο του ΑΔΜΗΕ για την ηλεκτρική διασύνδεση της Κρήτης με την Αττική. Ο διαγωνισμός αφορούσε τους σταθμούς μετατροπής και διήρκεσε τέσσερεις μήνες, κατά τους οποίους ο Διαχειριστής εξέτασε διεξοδικά τις προτάσεις της εν λόγω κοινοπραξίας και της αντίπαλής της, αυτής της Νari - General Electric – Mytilineos, έναντι της οποίας επικράτησε

Συγκεκριμένα, αντικείμενο του διαγωνισμού ήταν η Μελέτη, Προμήθεια και Εγκατάσταση δυο Σταθμών Μετατροπής Εναλλασσόμενου/Συνεχούς Ρεύματος και ενός Υποσταθμού για την Ηλεκτρική Διασύνδεση Συνεχούς Ρεύματος μεταξύ Κρήτης και Αττικής (2 x 500 MW), ενώ το έργο πρόκειται να ενταχθεί για συγχρηματοδότηση στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα "Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία" στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2014-2020.

Το αμέσως επόμενο διάστημα η διοίκηση του ΑΔΜΗΕ θα ξεκινήσει τη διαπραγμάτευση για τη βελτίωση του προτεινόμενου διαγωνισμού του έργου, ύψους 380 εκατ. ευρώ, με στόχο η υπογραφή της σύμβασης με την κοινοπραξία Siemens-ΤΕΡΝΑ να έχει ολοκληρωθεί εντός του δεύτερου δεκαπενθήμερου του Απριλίου, οπότε αναμένεται και η υπογραφή των συμβάσεων για τα καλωδιακά τμήματα του εν λόγω πρότζεκτ. Υπενθυμίζεται ότι οι ανάδοχες εταιρείες είναι οι Prysmian, Nexans και Ελληνικά Καλώδια - ΝΚΤ, ενώ ο συνολικός προϋπολογισμός για τα καλωδιακά τμήματα της διασύνδεσης της Κρήτης με την Αττική ανέρχεται σε 615 εκατ. ευρώ. Εξάλλου, εκκρεμεί και η απαιτούμενη περιβαλλοντική άδεια (ΑΕΠΟ) από το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, η οποία αναμένεται να εκδοθεί εντός του τρέχοντος μηνός, ώστε, στη συνέχεια, μετά και την υπογραφή του συνόλου, πλέον των συμβάσεων, να εγκριθούν από το Ελεγκτικό Συνέδριο. Η τελευταία αυτή διαδικασία αναμένεται να διαρκέσει επίσης ένα μήνα, ενώ στόχος του Διαχειριστή είναι αμέσως μετά να αρχίσει η κατασκευή της διασύνδεσης, ώστε να ολοκληρωθεί μέσα σε διάστημα 36 μηνών.

Για ολόκληρο το έργο της διασύνδεσης της Κρήτης με την Αττική, το οποίο έχει, ως γνωστόν, περάσει από μια σειρά από περιπέτειες και διακυμάνσεις, υπολογίζεται ότι θα απαιτηθούν κονδύλια ύψους 1 δις ευρώ, για τα οποία πηγές του Διαχειριστή και του Υπουργείου βεβαιώνουν ότι έχουν διασφαλιστεί.


Αναφορικά με το διαγωνισμό για την τεχνολογία μετασχηματιστών, η κρισιμότερη και δυσκολότερη από όλες τις παραμέτρους ήταν το μεγάλο βάθος στο οποίο πρόκειται να τοποθετηθούν, πρόκληση πρωτόγνωρη μέχρι τώρα σε ανάλογες διαδικασίες που έχει προκηρύξει κατά καιρούς ο ΑΔΜΗΕ. Μάλιστα, ο Διαχειριστής ζήτησε τη συνδρομή εμπειρογνωμόνων με εμπειρία σε αντίστοιχα διεθνή έργα κορυφαίου επιπέδου, ενώ, για την τελική απόφαση της επιλογής, υπάρχει η απόλυτη συναίνεση του στρατηγικού εταίρου του ΑΔΜΗΕ, της κινεζικής State Grid.

Η γερμανική Siemens έχει ως τώρα, μεταξύ άλλων κατασκευάσει δύο έργα ανάλογου είδους. Πρόκειται για το Viking Link που συνδέει υποθαλάσσια τα ηλεκτρικά συστήματα της Βρετανίας και της Δανίας, σε μήκος 760 χλμ., και το Nemo Link που διασυνδέει, με υποβρύχια ηλεκτρική καλωδίωση με υποβρύχιο καλώδιο το ενεργειακό πάρκο Richborough στο Κεντ, στο Ηνωμένο Βασίλειο, και το Zeebrugge του Βελγίου. Το Nemo Link είναι η πρώτη ηλεκτρική διασύνδεση ανάμεσα σε Βρετανία και Βέλγιο που έχει τη δυνατότητα μεταφοράς έως και 1.000 MW στα 400 kv με ετήσια δυναμικότητα μεταφοράς 8,76 Twh και η οποία βρίσκεται σε πλήρη λειτουργία από τον Ιανουάριο του 2019. 

ΠΗΓΗ:https://www.energia.gr/article/164881/hlektrikh-diasyndesh-krhths-attikhs-sthn-koinopraxia-siemensterna-to-ergo-ton-stathmon-metatrophs

  • :
  • :


πρόγνωση καιρού από το weather.gr