Με Fast-Track Διαδικασίες η Συζήτηση του Νομοσχεδίου για την Ηλεκτροκίνηση


Με Fast-Track Διαδικασίες η Συζήτηση του Νομοσχεδίου για την Ηλεκτροκίνηση
Του Δημήτρη Αβαρλή
Τρι, 14 Ιουλίου 2020 - 08:25
Επιφανειακή ήταν η πρώτη συζήτηση του νομοσχεδίου για την ηλεκτροκίνηση στην Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου, που διεξήχθη χθες. Το νομοσχέδιο, το οποίο αναμένεται να εισαχθεί στην ολομέλεια την επόμενη εβδομάδα δέχτηκε βολές από το σύνολο των κομμάτων της αντιπολίτευσης, τα οποία έκαναν λόγο για αποσπασματική υιοθέτηση μέτρων για την ηλεκτροκίνηση. Παράλληλα, ασκήθηκε κριτική από τους εισηγητές των κομμάτων σε σχέση με την ταξικότητα γύρω από το ζήτημα της επιδότησης των ηλεκτρικών οχημάτων.
 
Επιπλέον, τονίστηκε η μη υιοθέτηση άλλων τεχνολογιών (φυσικό αέριο, υδρογόνο) και η μη στήριξη των συγκοινωνιών. Ερωτήματα, επίσης προκύπτουν σε σχέση με την διαφαινόμενη εγκατάλειψη του σχεδίου του ΔΕΔΔΗΕ για 1.500 φορτιστές.
Υπερασπιζόμενος το νομοσχέδιο και απαντώντας στις επικρίσεις ο κ. Κωστής Χατζηδάκης σημείωσε πως με αυτό δίνεται κίνητρο για την εισαγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ποδηλάτων και σκούτερ. Τόνισε πως εισάγονται κίνητρα για την αγορά τους που φτάνουν το 40% στα ηλεκτρικά ποδήλατα. «Ξεκινάμε με τα 100 εκατ. ευρώ», αλλά όπως είπε η Ε.Ε. θα χρηματοδοτήσει με επιπλέον χρήματα την ηλεκτροκίνηση, ενώ έκανε λόγο για μικρόψυχη αντιπολίτευση από πλευράς του ΣΥΡΙΖΑ. Μάλιστα, ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας στάθηκε στους φορτιστές που είναι η βάση του οικοδομήματος και επανέλαβε την δέσμευση για κάλυψη των οδικών δικτύων μέχρι το 2021.
Προηγήθηκαν της τοποθέτησης του υπουργού οι εισηγητές των κομμάτων. Για ταξικότητα γύρω από το ζήτημα έκανε λόγο η εισηγήτρια του ΣΥΡΙΖΑ Χαρά Καφαντάρη. Σημείωσε πως η ΝΔ αθέτησε την προεκλογική της δέσμευση για μείωση του ΦΠΑ από το 24% στο 13% για τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα και για εκπτώσεις στα διόδια. Τόνισε πως μιλάμε για ηλεκτρικά ποδήλατα, όταν δεν υπάρχουν ποδηλατοδρόμοι, ενώ ανέφερε πως το νομοσχέδιο δεν συνοδεύεται από ολοκληρωμένο επιχειρησιακό σχέδιο για την ηλεκτροκίνηση. Παρόλα αυτά η κα. Καφαντάρη παραδέχτηκε πως η ηλεκτροκίνηση έχει κυρίαρχο ρόλο και είναι γεγονός ότι η κλιματική αλλαγή θέτει καινούργιες ανάγκες και ως προς το μοντέλο ανάπτυξης που πρέπει να ακολουθηθεί.
Αιτιάσεις κατά του νομοσχεδίου υπήρξαν και από τους άλλους βουλευτές, με τον κ. Γιώργο Αρβανιτίδη από το ΚΙΝΑΛ να κάνει λόγο για καθυστερήσεις την ίδια ώρα που συζητιέται αυτό το νομοσχέδιο άλλων έργων όπως ο ηλεκτρικός σιδηρόδρομος, ενώ επεσήμανε πως το νομοσχέδιο αφορά λίγους. Αποτελεί μια πολύ μικρή παρέμβαση με μεγάλο ντόρο, ανέφερε χαρακτηριστικά. Από την πλευρά του, ο βουλευτής του ΚΚΕ κ. Γιώργος Λαμπρούλης σε ένα πιο γενικό σχόλιο σημείωσε πως οι διακηρύξεις της προστασίας του περιβάλλοντος είναι προπέτασμα καπνού. Κρύβεται όπως είπε ο αγώνας των μονοπωλίων για τη διεκδίκηση νέων υλών.
Να σημειωθεί πως στόχος είναι μέχρι τέλος του μήνα να ξεκινήσει το πρόγραμμα επιδότησης 12.000 ηλεκτρικών οχημάτων και δικύκλων. Σύμφωνα με το ΥΠΕΝ μετά τη ψήφιση του νόμου θα εκδοθεί η Κοινή Υπουργική Απόφαση των Υπουργείων Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Οικονομικών και Υποδομών και Μεταφορών που θα ανοίξει τον δρόμο για την ενεργοποίηση της δράσης «ΚΙΝΟΥΜΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ», με προϋπολογισμό 100 εκατ. ευρώ και ισχύ έως την 31 η Δεκεμβρίου 2021.
ΠΗΓΗ:https://www.energia.gr/article/168671/mefasttrackdiadikasies-h-syzhthsh-toy-nomoshedioy-gia-thn-hlektrokinhsh

  • :
  • :


πρόγνωση καιρού από το weather.gr