Ανακαλύφθηκαν 12 Νέα Άγνωστα Είδη Κρυμμένα σε Μεγάλα Βάθη στον Ατλαντικό Ωκεανό

energia.gr
 Τρι, 5 Ιανουαρίου 2021 - 10:43

Μετά από χρόνια μελέτης του Ατλαντικού με πρωτοφανή λεπτομέρεια, οι επιστήμονες ανακάλυψαν 12 νέα είδη «κρυμμένα στο βάθος». Σύμφωνα με το BBC, οι επιστήμονες είπαν ότι τα πρόσφατα ανακαλυφθέντα θαλάσσια βρύα, μαλάκια και κοράλλια είχαν διαφύγει στο παρελθόν, επειδή ο πυθμένας της θάλασσας είναι τόσο ανεξερεύνητος. Προειδοποίησαν ακόμη και ότι τα είδη που ανακαλύφθηκαν πρόσφατα θα μπορούσαν ήδη να απειλούνται από την κλιματική αλλαγή, καθώς το διοξείδιο του άνθρακα που απορροφάται από τον ωκεανό τον καθιστά πιο όξινο, προκαλώντας διάβρωση ιδίως των σκελετών των κοραλλιών.
Εκτός από τα 12 νέα είδη, οι ερευνητές βρήκαν επίσης περίπου 35 νέα «αρχεία» ειδών σε περιοχές όπου ήταν προηγουμένως άγνωστα. Ο καθηγητής George Wolff, ο οποίος είναι χημικός των ωκεανών και συμμετείχε στο έργο, επεσήμανε ότι υπάρχουν καλύτεροι χάρτες της επιφάνειας της Σελήνης και του Άρη από τον πυθμένα του θαλάσσιου πυθμένα.
Σε μια ξεχωριστή δήλωση, ο καθηγητής Murray Roberts, ο οποίος ηγήθηκε του έργου Atlas, είπε ότι σχεδόν πέντε χρόνια εξερεύνησης και έρευνας αποκάλυψαν κάποια «ειδικά μέρη» στον ωκεανό και οι ερευνητές έχουν επεξεργαστεί «πώς σημειώνουν». Εξήγησε ότι οι ερευνητές βρήκαν ολόκληρες κοινότητες που σχηματίζονται από σφουγγάρια ή κοράλλια βαθέων ωκεανών που σχηματίζουν τις πόλεις της βαθιάς θάλασσας. Είπε ότι υποστηρίζουν τη ζωή και τα πραγματικά σημαντικά ψάρια χρησιμοποιούν αυτά τα μέρη ως χώρους ωοτοκίας.
Ο Roberts τόνισε ότι εάν αυτές οι κοινότητες καταστραφούν από ανθρώπινη χρήση, αυτά τα ψάρια δεν έχουν πουθενά αλλού χώρους ωοτοκίας και η λειτουργία αυτών των οικοσυστημάτων χάνεται για τις μελλοντικές γενιές. Ο καθηγητής εξήγησε ότι η μελέτη των ρευμάτων των ωκεανών και των αποθέσεων απολιθωμάτων στον βυθό αποκάλυψε ότι το σημαντικό ρεύμα στον Βόρειο Ατλαντικό έχει επιβραδυνθεί δραματικά ως απάντηση στην κλιματική αλλαγή. Είπε ότι οι επιπτώσεις είναι περίπλοκες, αλλά δυνητικά οι συνδέσεις μεταξύ των οικοσυστημάτων μειώνονται, διότι τα ωκεάνια ρεύματα είναι οι «αυτοκινητόδρομοι» που συνδέουν διαφορετικούς οικοτόπους μαζί στην απεραντοσύνη του βαθιού ωκεανού.

Στο έργο συμμετείχαν ερευνητές από 13 χώρες γύρω από τον Ατλαντικό. Η ομάδα επεξεργάστηκε πώς αλλάζει το θαλάσσιο περιβάλλον καθώς ο πλανήτης θερμαίνεται και καθώς οι άνθρωποι εκμεταλλεύονται περισσότερο από τη βαθιά θάλασσα για ψάρεμα και εξόρυξη ορυκτών.

ΠΗΓΗ:https://www.energia.gr/article/173780/anakalyfthhkan-12-nea-agnosta-eidh-krymmena-se-megala-vathh-ston-atlantiko-okeano