Στον Σκρέκα η «καυτή πατάτα» για την αποθήκη αερίου στην Καβάλα - ΡΑΕ και ΔΕΣΦΑ συμφώνησαν ότι... διαφωνούν energypress.gr

 

06 02 2022 | 13:32
Δεν γεφυρώθηκαν οι διαφωνίες ΡΑΕ-ΔΕΣΦΑ για την υπόγεια αποθήκη φυσικού αερίου της Καβάλας.
Στη χθεσινή (σ.σ. Παρασκευή) συνάντηση της Ολομέλειας του Ρυθμιστή με τη διευθύνουσα σύμβουλο του Διαχειριστή, Μαρία-Ρίτα Γκάλι και υψηλόβαθμα στελέχη του, οι δύο πλευρές απλά συμφώνησαν ότι.. διαφωνούν. Σύμφωνα με πληροφορίες του Euro2day.gr, το θέμα πλέον ανάγεται σε ζήτημα πολιτικής απόφασης, με την «καυτή πατάτα» να περνά στον υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κώστα Σκρέκα.
Στη λιγότερο από μιάμιση ώρα που κράτησε η συνάντηση στα γραφεία της ΡΑΕ, οι δύο διοικήσεις επανέλαβαν τις γνωστές, διαφορετικές, απόψεις τους για τις συμπληρωματικές επενδύσεις της ΥΑΦΑ Καβάλας, χωρίς να καταστεί δυνατή η σύγκλιση τους.
Αυτό επιβεβαιώνεται και από την πλευρά του ΔΕΣΦΑ. Σύμφωνα με πηγές του Διαχειριστή, «πήγαμε και εξηγήσαμε τις θέσεις μας, δεν καταλήξαμε κάπου». Μετά τις εξελίξεις αυτές, ο ΔΕΣΦΑ θα αναμένει τις επόμενες κινήσεις της ΡΑΕ, έτοιμος να παράσχει οποιαδήποτε διευκρίνιση απαιτηθεί. «Είμαστε στη διάθεση τους για οτιδήποτε χρειαστούν», ειπώθηκε από αρμόδια πηγή.
Όπως είναι σε θέση να γνωρίζει το Euro2day.gr, για τα αποτελέσματα της συνάντησης ενημερώνεται άμεσα το ΥΠΕΝ, ενώ, παράλληλα, η ΡΑΕ έχει ολοκληρώσει το κείμενο για τον Κανονισμό Τιμολόγησης, ώστε να είναι έτοιμο να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση. Ο χρόνος έναρξης της συναρτάται άμεσα με το τι θα αποφασιστεί πλέον σε πολιτικό επίπεδο.
Κατά μία πληροφορία, δεν αποκλείεται να αναβληθεί για λίγο η διαβούλευση, ώστε να δοθεί χρόνος για να βρεθεί κοινή γλώσσα μεταξύ ΡΑΕ και ΔΕΣΦΑ στο ζήτημα των συμπληρωματικών επενδύσεων. Χωρίς να αποκλείεται, επίσης, και η επίσπευση της δημόσιας διαβούλευσης, η οποία τοποθετείται στην αρχή της επόμενης εβδομάδας, ώστε τον τελικό λόγο για τις συγκεκριμένες επενδύσεις να έχουν οι χρήστες του δικτύου. Αυτοί, δηλαδή, να κρίνουν αν επιθυμούν να επιβαρυνθούν με τα κόστη των συμπληρωματικών επενδύσεων.
Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, το γεγονός ότι πρόθεση της ΡΑΕ είναι να δώσει ταυτόχρονα σε διαβούλευση, μαζί με τον Κανονισμό Τιμολόγησης, τη μελέτη κόστους-οφέλους που έχει καταρτίσει ο ΔΕΣΦΑ.
Σε κάθε περίπτωση, «η μπάλα είναι στην εξέδρα» του ΥΠΕΝ. Κάτι το οποίο θα διαφανεί από τη δημόσια διαβούλευση. Εάν βγει στον αέρα μεθαύριο, Δευτέρα, σημαίνει ότι και το υπουργείο συμμερίζεται τις απόψεις της ΡΑΕ, οπότε η επένδυση της ΥΑΦΑ Καβάλας θα προχωρήσει, κατά πάσα πιθανότητα, χωρίς συμπληρωματικές επενδύσεις στο δίκτυο μεταφοράς φυσικού αερίου, με τους υποψήφιους επενδυτές να αποφασίζουν την εμπλοκή τους ή όχι. Το αντίθετο, επίσης, θα έχει σημασία, με τη συνέχεια να προοιωνίζεται εξαιρετικά ενδιαφέρουσα για όλες τις εμπλεκόμενες μεριές. Όπερ έδει δείξαι.
Να θυμίσουμε ότι ο Κανονισμός Τιμολόγησης είναι ένα από τα δύο ρυθμιστικά κείμενα τα οποία αναμένει το ΤΑΙΠΕΔ, για να προσδιορίσει ημερομηνίες για την υποβολή δεσμευτικών προσφορών. Ο βαθμός κοινωνικοποίησης του έργου είναι το δεύτερο κείμενο, το οποίο θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση αμέσως μόλις ολοκληρωθεί η αντίστοιχη για τον Κανονισμό Τιμολόγησης.
(της Αθηνάς Καλαϊτζόγλου, euro2day.gr)

 

  • :
  • :


πρόγνωση καιρού από το weather.gr