Πως θα τρέξει η Italgas την ΔΕΠΑ Υποδομών – Ανοικτή η είσοδος επενδυτών έως 49% - Με ποσοστό 10-20% μπαίνει ο Κοπελούζος – Παραμένουν οι CEO στις ΕΔΑ energypress.gr

02 09 2022 | 07:30
Την πρόθεση του Ομίλου Κοπελούζου να μπει στο μετοχικό κεφάλαιο της νέας εταιρείας που συστάθηκε μετά και την επίσημη ολοκλήρωση της εξαγοράς της ΔΕΠΑ Υποδομών από την Italgas έκανε γνωστό δημόσια ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ιταλικού Ενεργειακού Ομίλου, Πάολο Γκάλο, μιλώντας σε συνάντηση με δημοσιογράφους.
Διευκρινίζοντας πως οι δύο πλευρές βρίσκονται ακόμη στη φάση των συζητήσεων με την όποια κατάληξη να αναμένεται από εβδομάδες έως και μήνες, το υψηλόβαθμο στέλεχος των Ιταλών ανέφερε πως οι διαπραγματεύσεις αφορούν ένα ποσοστό της τάξης του 10-20% με πιο πιθανό σενάριο ένα ποσοστό πιο κοντά στο κάτω προαναφερόμενο όριο. Πρόθεση της νέας ηγεσίας είναι να διευρύνει τις συμμετοχές στο μετοχικό κεφάλαιο της νέας εταιρείας σε ποσοστό έως και 49%, χωρίς ωστόσο να αναφέρονται για την ώρα συγκεκριμένες επιχειρηματικές κινήσεις από ενδιαφερόμενους.
Ερωτώμενος για τυχόν αλλαγές που θα υπάρξουν στο οργανόγραμμα της ΔΕΠΑ Υποδομών, ο CEO της Italgas ανέφερε πως είναι πολύ νωρίς ακόμη, ενώ οι μόνες αποφάσεις που έχουν παρθεί αφορούν στις ΕΔΑ Αττικής και ΔΕΔΑ, όπου θα διατηρηθούν οι υφιστάμενοι CEO. Στην περίπτωση της ΕΔΑ ΘΕΣΣ, εκκρεμεί η ολοκλήρωση της συναλλαγής για την εξαγορά του μεριδίου της Eni (49%), όπου μένει μονάχα η ολοκλήρωση της διαδικασίας καθώς η τιμή και λοιποί όροι έχουν συμφωνηθεί μεταξύ των δύο εταιρειών.
Παίρνοντας τα ηνία του ελληνικού δικτύου διανομής φυσικού αερίου, η Italgas θα επιδιώξει την περαιτέρω διείσδυση του φυσικού αερίου σε περιοχές της χώρας που ήδη διαθέτουν δίκτυο διανομής, αναγνωρίζοντας τα σημαντικά περιθώρια που υπάρχουν. Χαρακτηριστικά, ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου αναφέρθηκε στις περιπτώσεις Αθήνας και Θεσσαλονίκης, όπου ο βαθμός διείσδυσης του καυσίμου φτάνει το 40 και 60%, αντίστοιχα. Παραλαμβάνοντας ένα πελατολόγιο με 600.000 πελάτες, η νέα διοίκηση της εταιρείας θέτει στόχο το 1 εκατομμύριο πελάτες έως το 2028, υλοποιώντας παράλληλα ένα επενδυτικό πλάνο 1,8 δισεκατομμυρίων ευρώ.
Ως προς το επενδυτικό πρόγραμμα, αυτό αφορά αναβάθμιση του υφιστάμενου δικτύου όπου απαιτείται προκειμένου να μπορεί να υποδεχτεί μελλοντικά, πέραν του φυσικού αερίου και άλλα αέρια που προβλέπεται να έρθουν στην αγορά, όπως είναι τα ανανεώσιμα αέρια, το υδρογόνο και το βιομεθάνιο. Στα πλαίσια αυτά, κεντρικοί άξονες στον σχεδιασμό της νέας εταιρείας για την περαιτέρω ανάπτυξη και αναβάθμιση των δικτύων θα είναι η ψηφιοποίηση και η ευελιξία, ώστε να καταστούν πλήρως λειτουργικά στο νέο περιβάλλον των ανανεώσιμων αερίων, πράγμα, που όπως ανέφερε, δεν είναι και τόσο μακριά τελικά, αν συνυπολογίσει κανείς τους στόχους που θέτει το REPower EU για το 2030.
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση, ο κ. Γκάλο, επικαλούμενος και την πείρα της εταιρείας από την Ιταλία, ανέφερε πως το LNG μπορεί να αξιοποιηθεί για την τροφοδότηση μιας σειράς απομακρυσμένων περιοχών, γεγονός που θα εξεταστεί συγκεκριμένα σε επόμενη φάση. Σημειώνεται ότι η Italgas έχει εφαρμόσει την λύση του LNG στη Σαρδηνία, έχοντας αναπτύξει πάνω από 50 σταθμούς υποδοχής LNG και διοχέτευσής του στο δίκτυο προς κατανάλωση σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις. 
Τέλος, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Italgas εμφανίστηκε αισιόδοξος για την εξέλιξη της αγοράς φυσικού αερίου λέγοντας πως αν «κοιτάξουμε την μεγάλη εικόνα της Ευρώπης, η ενεργειακή μετάβαση παραμένει μια πρόκληση όπου σε αυτή την διαδικασία, οι υποδομές φυσικού αερίου καλούνται να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο». Σίγουρα, οι τρέχουσες τιμές φυσικού αερίου είναι αποθαρρυντικές για τους καταναλωτές, ωστόσο, η ενεργειακή απόδοση και η μείωση της κατανάλωσης προς επίτευξη των στόχων απανθρακοποίησης παραμένει ζητούμενο ούτως ή άλλως.
Καταλήγοντας δεν παρέλειψε να εκφράσει την ικανοποίηση του για τα μέτρα που λαμβάνει η Ελλάδα προς αντιμετώπιση της ενεργειακής κρίσης, ενώ σημείωσε την ανάγκη να υπάρξει μια ενιαία ευρωπαϊκή απάντηση, όπου το πλαφόν στις τιμές του αερίου θα μπορούσε να αποτελέσει μέρος μιας άμεσης λύσης.
Η ΔΕΠΑ Υποδομών κατέχει σήμερα το 51% της Διανομής Φυσικού Αερίου Θεσσαλονίκης - Θεσσαλίας Α.Ε. (Ε.Δ.Α. Θεσσαλίας), το 100% της Μονοπρόσωπης Εταιρείας Διανομής Φυσικού Αερίου Αττικής Α.Ε. (Ε.Δ.Α. Αττικής) και το 100% των Δημόσιων Δικτύων Διανομής Φυσικού Αερίου Α.Ε. (Δ.Δ.Ε.Α.), των τριών κύριων παραγόντων στη διανομή φυσικού αερίου στην Ελλάδα, οι οποίοι διαχειρίζονται συνολικά περίπου 7.500 χιλιόμετρα δικτύου και 600.000 ενεργά σημεία αναδιανομής
Η Italgas είναι ο πρώτος φορέας εκμετάλλευσης στην Ιταλία όσον αφορά τη διανομή φυσικού αερίου και ο τρίτος στην Ευρώπη. Λειτουργεί ένα δίκτυο διανομής που εκτείνεται συνολικά σε περίπου 75.000 χιλιόμετρα μέσω του οποίου, τον τελευταίο χρόνο, έχει διανείμει περίπου 9 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα φυσικού αερίου σε 7,8 εκατομμύρια πελάτες. Ο Όμιλος διαθέτει 1.899 παραχωρήσεις, με ιστορική παρουσία σε μεγάλες ιταλικές πόλεις όπως το Τορίνο, η Βενετία, η Φλωρεντία και η Ρώμη.
Το στρατηγικό σχέδιο Italgas 2022-2028, το οποίο παρουσιάστηκε στην αγορά στις 15 Ιουνίου, προβλέπει επενδύσεις συνολικού ύψους 1,8 δισεκατομμυρίων ευρώ για την αγορά της ΔΕΠΑ Υποδομών, την εδραίωσή της και την εκτέλεση αναπτυξιακών προγραμμάτων με ιδιαίτερη έμφαση στην ψηφιοποίηση των δικτύων, σε ανανεώσιμα αέρια όπως το βιομεθάνιο και το υδρογόνο και, γενικότερα, στη συνοχή των προγραμμάτων αυτών σε σχέση με τους στόχους απαλλαγής από τις εκπομπές άνθρακα που έχουν τεθεί από την ελληνική κυβέρνηση και τους στόχους της ΕΕ
ΠΗΓΗ energypress.gr.

  • :
  • :


πρόγνωση καιρού από το weather.gr