Φάμελλος: Χάνουν την εργασία τους στην ΔΕΠΑ Υποδομών ΑΕ εργαζόμενοι με πολυετή εμπειρία και συνδικαλιστική δράση energypress.gr

Φάμελλος: Χάνουν την εργασία τους στην ΔΕΠΑ Υποδομών ΑΕ εργαζόμενοι με πολυετή εμπειρία και συνδικαλιστική δράση
17 02 2023 | 11:59
A+ A-
 
Σε ερώτηση και αίτηση κατάθεσης εγγράφων, προχώρησαν σαράντα ένα (41) βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία, με κοινή πρωτοβουλία των Τομεαρχών Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και Ενέργειας και Περιβάλλοντος της Κ.Ο., Μαριλίζας Ξενογιαννακοπούλου και Σωκράτη Φάμελλου, σχετικά με την απροειδοποίητη και αιφνίδια μη ανανέωση των συμβάσεων επτά (7) εργαζομένων που η σύμβαση τους έληγε την ίδια μέρα, από την ΔΕΠΑ Υποδομών ΑΕ, πράξη που αφήνει τους εργαζομένους ξεκρέμαστους.
Όπως επισημαίνουν οι βουλευτές:
 
Οι απολυμένοι εργαζόμενοι είναι υψηλόβαθμα στελέχη με ειδικά προσόντα και με 15 και 20 χρόνια στην εταιρεία. Επίσης δύο (2) από τους απολυμένους έχουν και συνδικαλιστική ιδιότητα κάτι που αποδεικνύει και ότι οι απολύσεις είναι στοχευμένες και με εκφοβιστικό χαρακτήρα.
Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ στάθηκε άμεσα δίπλα στους εργαζομένους. Πραγματοποίησε συνάντηση​ με τους αρμόδιους τομεάρχες στις 8.2.2023 κατά την οποία δήλωσαν ότι συμμερίζονται και στηρίζουν τα αιτήματα των εργαζομένων για άμεση ανανέωση των συμβάσεων, καθώς και την αντίθεση τους σε περαιτέρω απολύσεις/ μη ανανεώσεις των συμβάσεων.
Τονίζουν ακόμη πως η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ κατάφερε, εν μέσω μνημονίου, να διατηρήσει πλειοψηφικό ποσοστό για το δημόσιο στη ΔΕΠΑ (51%), και να θωρακίσει τις εργασιακές σχέσεις στον νόμο 4602/2019 με την προσθήκη του άρθρου 80ΙΒ στο νόμο 4001/2011, στη νέα εταιρεία που θα δημιουργούνταν, με ρητή δέσμευση ότι το προσωπικό δεν δύναται να απολυθεί, εξασφαλίζοντας και τις συλλογικές συμβάσεις και τις θέσεις εργασίας. Θυμίζουν  επίσης πως τότε η ΝΔ σαν αντιπολίτευση καταψήφισε αυτό το άρθρο και στη συνέχεια κατήργησε τη διάταξη αυτή στο βωμό του ξεπουλήματος της ΔΕΠΑ Υποδομών στην Italgas με όρους προς όφελος του αγοραστή.
Ήδη, και με προηγούμενες ερωτήσεις, οι βουλευτές έχουν εκφράσει την ανησυχία του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ για τη διατήρηση των εργαζόμενων στον όμιλο και οι απαντήσεις που έχουν λάβει από την πλευρά της κυβέρνησης δηλώνουν την κοροϊδία απέναντι και στους εργαζόμενους και στην κοινωνία.
Θέτουν και πάλι ερωτήματα σχετικά με την διασφάλιση των θέσεων εργασίας στη ΔΕΠΑ Υποδομών και σχετικά με το πώς κρίνει η κυβέρνηση της ΝΔ τη στάση της ιταλικής ιδιοκτησίας να απολύει στελέχη με πολυετή εμπειρία και εργασία και συνδικαλιστές.
Αιτούνται τέλος, με αίτηση κατάθεσης εγγράφων, όλα τα στοιχεία και την επεξεργασία των ΔΕΠΑ, ΥΠΕΝ και ΡΑΕ σχετικά με το business plan, τη στελέχωση, την απορρόφηση των εργολαβικών εργαζόμενων και τη βιωσιμότητα της ΔΕΠΑ Υποδομών .
 
 
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης και αίτησης κατάθεσης εγγράφων:
 
Αθήνα, 14 Φεβρουαρίου 2023
 
ΕΡΩΤΗΣΗ και ΑΙΤΗΣΗ ΚΑΤΑΘΕΣΗΣ ΕΓΓΡΑΦΩΝ
 
Προς τους κ. κ. Υπουργούς
1. Περιβάλλοντος και Ενέργειας
2. Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων
 
Θέμα: «Χάνουν την εργασία τους στην ΔΕΠΑ Υποδομών ΑΕ εργαζόμενοι με πολυετή εμπειρία και συνδικαλιστική δράση»
Στον όμιλο ΔΕΠΑ η πλειοψηφία των εργαζομένων απασχολούνται με εργολαβικές συμβάσεις οι οποίες διαρκώς ανανεώνονται και καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες στην εταιρεία. Η ίδια τακτική ακολουθείται και μετά από την αποκρατικοποίηση της ΔΕΠΑ Υποδομών.
Στις 31.01 η ΔΕΠΑ Υποδομών απροειδοποίητα και αιφνίδια δεν προχώρησε στην  αναμενόμενη κατά τα συνήθη ανανέωση των συμβάσεων επτά (7) εργαζομένων που η σύμβαση τους έληγε την ίδια μέρα. Σύμφωνα με τους εκπροσώπους των σωματείων των εργαζομένων οι 7 μη ανανεώσεις συμβάσεων, που στην πράξη αποτελούν απολύσεις, είναι το πρώτο κύμα απολύσεων και μάλιστα χωρίς καμία προειδοποίηση. Αναμένεται νέο κύμα απολύσεων στα τέλη Φεβρουαρίου που λήγουν κι άλλες συμβάσεις εργολαβικών εργαζόμενων.
Οι απολυμένοι εργαζόμενοι είναι υψηλόβαθμα στελέχη με ειδικά προσόντα και με 15 και 20 χρόνια στην εταιρεία. Επίσης δύο (2) από τους απολυμένους έχουν και συνδικαλιστική ιδιότητα κάτι που αποδεικνύει και ότι οι απολύσεις είναι στοχευμένες και με εκφοβιστικό χαρακτήρα.
Τα σωματεία των εργαζομένων στο χώρο της Ενέργειας, με ανακοινώσεις τους καταδίκασαν το γεγονός αυτό, τονίζοντας ότι οι απολύσεις έλαβαν χώρα σε μια εποχή ενεργειακής κρίσης και παράλληλης  ανάπτυξης ενεργειακών υποδομών στη χώρα μας και ενώ  οι εργαζόμενοι που έχασαν την εργασία τους είναι  υψηλής εξειδίκευσης στον κλάδο της ενέργειας και ειδικότερα στο φυσικό αέριο. Ακόμη, τόνισαν ότι οι πρακτικές αιφνιδιαστικών απολύσεων και μάλιστα αναιτιολόγητων, υπονομεύουν τη λειτουργία της εταιρείας.
Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ στάθηκε άμεσα δίπλα στους εργαζομένους, οι αρμόδιοι τομεάρχες πραγματοποίησαν  συνάντηση μαζί τους  στις 8.2.2023 και δήλωσαν ότι συμμερίζονται και στηρίζουν τα αιτήματα των εργαζομένων για άμεση ανανέωση των συμβάσεων καθώς και την αντίθεση τους σε περαιτέρω απολύσεις/ μη ανανεώσεις των συμβάσεων.
Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ κατάφερε, εν μέσω μνημονίου, να διατηρήσει πλειοψηφικό ποσοστό για το δημόσιο στη ΔΕΠΑ (51%).  Επιπρόσθετα η δημιουργία της ΔΕΠΑ Υποδομών από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ με νόμο 4602/2019  θωρακίστηκε με την προσθήκη του άρθρου 80ΙΒ για τις εργασιακές σχέσεις των εργαζομένων στο νόμο 4001/2011, που διασφάλιζε ότι οι όροι εργασίας που ίσχυαν δυνάμει ατομικών συμβάσεων ή επιχειρησιακής συλλογικής σύμβασης ισχύουν και έναντι της ΔΕΠΑ Υποδομών στη νέα εταιρεία που θα δημιουργούνταν και με ρητή  δέσμευση ότι το προσωπικό δε δύναται να απολυθεί . Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ εξασφάλιζε και τις συλλογικές συμβάσεις και τις θέσεις εργασίας. Θυμίζουμε πως τότε η ΝΔ σαν αντιπολίτευση καταψήφισε αυτό το άρθρο .
Στη συνέχεια η κυβέρνηση Μητσοτάκη φρόντισε να καταργήσει την διάταξη αυτή στο βωμό του ξεπουλήματος. Αντίστοιχα η κυβέρνηση έσπευσε να αφαιρέσει  αρμοδιότητες της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας στον έλεγχο της ιδιωτικοποίησης, με στόχο το «ξεπάγωμα» της πώλησης της ΔΕΠΑ Υποδομών στην Italgas με όρους προς όφελος του αγοραστή με την  τροπολογία του ΥΠΕΝ  τον Ιούλιο 2022 .
Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ από την στιγμή που η κυβέρνηση Μητσοτάκη αποφάσισε να ξεπουλήσει το δίκτυο φυσικού αερίου, άσκησε κριτική και εξέφρασε την ανησυχία του όχι μόνο για την εκχώρηση ενός ενεργειακού εργαλείου αλλά και για τις θέσεις των εργαζομένων στον όμιλο.
Έγκαιρα και πριν ολοκληρωθεί η πώληση, μέσω κοινοβουλευτικού ελέγχου θέσαμε την ανησυχία μας για την ασφάλεια των εργαζόμενων στον όμιλο, αρχικά με την από 13.01.2020 ερώτηση και ΑΚΕ (όπου δεν λάβαμε ουσιαστική απάντηση). 
Στη συνέχεια με την από 10.04.2020  ερώτηση, όπου ο τότε υφυπουργός Γ.Θωμάς απάντησε γραπτά: «Στρατηγικός στόχος των ιδιωτικοποιήσεων στον κλάδο της ενέργειας που ξεπερνά κατά πολύ τη σημερινή οικονομική συγκυρία είναι η προσέλκυση των αναγκαίων νέων επενδυτικών κεφαλαίων - μακροπρόθεσμου ορίζοντα - που θα συνδράμουν: στον ταχύ εκσυγχρονισμό των υποδομών ενέργειας και της οικονομίας, το άνοιγμα και εντατικοποίηση του ανταγωνισμού (όπου αυτός υφίσταται) προς όφελος των καταναλωτών/χρηστών και τη δημιουργία πολλών και καλά αμειβόμενων νέων θέσεων εργασίας. Οι συνθήκες αυτές είναι θεμελιώδεις και αναγκαίες για την ανάπτυξη της οικονομίας και την ευημερία και ασφάλεια των εργαζομένων και πολιτών.»
Στην επόμενη γραπτή μας ερώτηση, ένα χρόνο μετά στις 30.07.2021, με θέμα «Θα εξασφαλιστούν οι θέσεις και οι όροι εργασίας και τα εργασιακά δικαιώματα στη μη επωφελή για το δημόσιο συμφέρον, πώληση του ποσοστού του Δημοσίου στη ΔΕΠΑ Υποδομών;» το υπουργείο επέλεξε να μην απαντήσει . Έτσι κατά την μετατροπή της σε επίκαιρη ερώτηση 06.09.2021 ο κ. Ταγαράς στη βουλή τόνισε: «Η ολοκλήρωση της διαγωνιστικής διαδικασίας για την αποκρατικοποίηση του ΔΕΠΑ Υποδομών θα αποφέρει τα μέγιστα στην ελληνική κοινωνία χωρίς καμία διακινδύνευση των σχέσεων εργασίας του προσωπικού του ομίλου
Όλα τα παραπάνω αποδεικνύεται δυστυχώς ότι ήταν μεγάλα ψεύτικα λόγια!
Το 2020 κατατέθηκε αγωγή τριάντα (30) εργαζομένων «εργολαβικών» από όμιλο ΔΕΠΑ για την αναγνώριση της σύμβασης εργασίας τους ως αορίστου χρόνου με την ΔΕΠΑ. Τότε είχαν όλοι και όλες λάβει διαβεβαιώσεις από την Διοίκηση, που ξεκαθάριζε ότι όλα τα καθήκοντα τους ασκούνται για τη ΔΕΠΑ και ότι καλύπτουν ανάγκες της ΔΕΠΑ. Στη συνέχεια  η κυβέρνηση προχώρησε στον διαχωρισμό της ΔΕΠΑ σε Υποδομών και Εμπορίας ενώ προχώρησαν και οι μετακινήσεις εργαζομένων. Οι επτά απολυμένοι είχαν μετακινηθεί από την Εμπορία στις Υποδομές πριν την απόσχιση.
Σύμφωνα δε με πληροφορίες από τη μία κρύβονται οι εργολαβικοί εργαζόμενοι από τα reports της εταιρίας,  από την άλλη συνεχίζονται οι προσλήψεις εργολαβικών εργαζομένων.
Τελικά σήμερα με επιλογές Μητσοτάκη η Ελλάδα έχει χάσει το φυσικό μονοπώλιο του δικτύου φυσικού αερίου που πουλήθηκε κατά 100% σε έναν ιδιώτη που αποφασίζει για τον ενεργειακό σχεδιασμό της χώρας και οι εργαζόμενοι χάνουν τις δουλειές τους.
Επειδή η Κυβέρνηση της ΝΔ πούλησε σε έναν μόνο ιδιώτη τις μετοχές της ΔΕΠΑ Υποδομών, δημιουργώντας ένα ιδιωτικό μονοπώλιο στην ενέργεια και αυτό αποτελεί μια επιζήμια επιλογή  για την ενεργειακή μετάβαση.
Επειδή η διασφάλιση των θέσεων εργασίας, των όρων εργασίας και των εργασιακών δικαιωμάτων ήταν και παραμένει  δέσμευση του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ
Επειδή  η κυβέρνηση  της ΝΔ  εξαπάτησε και τους πολίτες και κυρίως τους εργαζόμενους καταργώντας την εργασιακή τους ασφάλεια κατά την πώληση.
Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:
1.      Σε ποιες ενέργειες θα προβούν για την διασφάλιση των θέσεων εργασίας στη ΔΕΠΑ Υποδομών; Πώς θα αντιμετωπίσουν το γεγονός ότι η ιταλική ιδιοκτησία της ΔΕΠΑ Υποδομών απολύει στελέχη με πολυετή εμπειρία και εργασία και συνδικαλιστές ;
2.      Για ποιο λόγο δεν ελήφθησαν μέτρα για την προστασία των εργαζομένων στην εταιρεία κατά το στάδιο της αποκρατικοποίησης της;
3.      Ποιο είναι το επιχειρησιακό πλάνο και το πλάνο στελέχωσης και οργάνωσης της ΔΕΠΑ Υποδομών, το οργανόγραμμα και ο προγραμματισμός ανθρώπινου δυναμικού και ποια στελέχωση της εταιρίας καλύπτεται από εργολαβικές συμβάσεις;
4.      Εμμένουν στην άποψή ότι η αποκρατικοποίηση της ΔΕΠΑ Υποδομών αποφέρει τα μέγιστα στην ελληνική κοινωνία χωρίς καμία διακινδύνευση των σχέσεων εργασίας του προσωπικού του ομίλου;
Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων
Παρακαλούμε και αιτούμαστε να κατατεθούν προς ενημέρωση της Βουλής και των πολιτών όλα τα έγγραφα της ΔΕΠΑ, ΥΠΕΝ και ΡΑΕ σχετικά με το business plan, τη στελέχωση και τη βιωσιμότητα της ΔΕΠΑ Υποδομών καθώς και οι επεξεργασίες και η αλληλογραφία της ΡΑΕ, της ΔΕΠΑ και του ΥΠΕΝ  σχετικά με την απασχόληση και την απορρόφηση των εργολαβικών εργαζόμενων.
 
 
Οι ερωτώντες και αιτούντες  Βουλευτές
Φάμελλος Σωκράτης
Ξενογιαννακοπούλου Μαριλίζα
Αβραμάκης Ελευθέριος
Αγαθοπούλου Ειρήνη
Αλεξιάδης Τρύφωνας
Αναγνωστοπούλου Αθανασία (Σία)
Αυλωνίτης Αλέξανδρος - Χρήστος
Βαρδάκης Σωκράτης
Βέττα Καλλιόπη
Γιαννούλης Χρήστος
Γκαρά Αναστασία (Νατάσα)
Γκιόλας Γιάννης
Δρίτσας Θεόδωρος
Ζουράρις Κωνσταντίνος
Ηγουμενίδης Νίκος
Θραψανιώτης Εμμανουήλ
Καλαματιανός Διονύσιος - Χαράλαμπος
Κασιμάτη Ειρήνη (Νίνα)
Καφαντάρη Χαρούλα (Χαρά)
Λάππας Σπυρίδων
Μάλαμα Κυριακή
Μαμουλάκης Χαράλαμπος (Χάρης)
Μάρκου Κωνσταντίνος
Μπακαδήμα Φωτεινή
Μπαλάφας Γιάννης
Μπάρκας Κωνσταντίνος
Μωραΐτης Αθανάσιος (Θάνος)
Νοτοπούλου Κατερίνα
Παπαδόπουλος Αθανάσιος (Σάκης)
Παπαηλιού Γιώργος
Παπανάτσιου Κατερίνα
Πέρκα Θεοπίστη (Πέτη)
Πούλου Παναγιού (Γιώτα)
Σκουρλέτης Παναγιώτης (Πάνος)
Σκούφα Ελισσάβετ (Μπέττυ)
Συρμαλένιος Νίκος
Τζανακόπουλος Δημήτρης
Τόλκας Άγγελος
Φίλης Νίκος
Χατζηγιαννάκης Μιλτιάδης
Χρηστίδου Ραλλία
ΠΗΓΗ energypress.gr

  • :
  • :


πρόγνωση καιρού από το weather.gr