Καημένε Τρικούπη – Διαπλοκή & Αδιαφορία Πίσω από τη Σιδηροδρομική Τραγωδία στα Τέμπη www.energia.gr

Καημένε Τρικούπη – Διαπλοκή & Αδιαφορία Πίσω από τη Σιδηροδρομική Τραγωδία στα Τέμπη

του Αδάμ Αδαμόπουλου
Τετ, 1 Μαρτίου 2023 - 13:52
Ειδικό Αφιέρωμα: Ένας χρόνος μετά την Ρωσική εισβολή στην Ουκρανία
Υποτίθεται ο σιδηρόδρομος είναι το απόλυτο πράσινο μέσο. Αυτό που χρησιμοποιεί τη λιγότερη δυνατή ενέργεια για να αποδώσει το μέγιστο δυνατό μεταφορικό έργο. Έχετε ακούσει ποτέ Έλληνα αξιωματούχο να προτεραιοποιεί το «τρένο»; Ακόμη και αυτή την περίοδο, που έχει δοθεί η υπόσχεση για την πράσινη Ελλάδα του μέλλοντος, η συζήτηση αφορά μεν στον εξηλεκτρισμό των μεταφορών, αλλά στους δρόμους. Το τρομακτικό στις ανθρώπινες διαστάσεις του (νέο) δυστύχημα στα Τέμπη θα αναδείξει τις ευθύνες ενός σταθμάρχη και ενός κλειδούχου, αλλά θα αποκρύψει τις τρομακτικές ευθύνες ενός συστήματος που από την εποχή
 
του ξηλώματος των γραμμών του τραμ έως σήμερα, πριμοδοτεί τον επικερδή σε όλες τις εκφάνσεις του οδικό τομέα (διόδια, ΚΤΕΛ, καύσιμα, λάστιχα κλπ) σε βάρος του σιδηροδρόμου.
Είναι γνωστή η ιστορία του Έλληνα κατασκευαστή που του είχε ανατεθεί, εκ παραλλήλου, να κατασκευάσει τον νέο οδικό άξονα προς Θεσσαλονίκη και τις νέες σιδηροδρομικές υποδομές (σήραγγες κλπ) προς την ίδια κατεύθυνση. Εσείς ποιο κατασκευαστικό κομμάτι λέτε ότι έμεινε –προκλητικά, σε ορισμένες περιπτώσεις - πίσω;
Έφθασαν σε σημείο να πάψουν τη λειτουργία του τρένου στο Λουτράκι και το Ναύπλιο με πρόσχημα την «όχληση» των κατοίκων από την είσοδο και το κορνάρισμα της αμαξοστοιχίας στην πόλη!  
Πάνω σε αυτό το πλαίσιο έχει προετοιμαστεί και το δυστύχημα των Τεμπών. Για πάνω από 15 χρόνια κανείς δεν φιλοτιμήθηκε να εγκαταστήσει και λειτουργήσει απλά συστήματα τηλεδιοίκησης όπως εκείνα που χρησιμοποιούν ήδη από τις δεκαετίες του ΄50 και του ΄60 τα προηγμένα σιδηροδρομικά δίκτυα της δυτικής Ευρώπης.     
Η εγκληματική και διαχρονική απαξίωση του σιδηροδρόμου στη χώρα μας αποκορυφώθηκε τον Γενάρη του 2017 όταν το ΤΑΙΠΕΔ εκχώρησε το 100% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. ΑΕ. στην ιταλική Ferrovie dello Stato Italiane Group (FSI), έναντι μόλις 45 εκατ. ευρώ.
Η παρούσα πολιτική ηγεσία της χώρας έχει μια μεγάλη ευκαιρία να αποκτήσει το ηθικό “προβάδισμα” στην ελληνική κοινωνία. Να αναδείξει τις ευθύνες όλων όσοι αδιαφόρησαν διαχρονικά για τα πραγματικά μεγάλα και ουσιαστικά που θα καθιστούσαν περιττές  τις τηλεοπτικές αναλύσεις και τα περισπούδαστα σχόλια (όπως τούτο εδώ…), για «ανείπωτες» τραγωδίες που αφορούν σχεδόν πάντα, ζωές νέων, αγαπημένων, ανθρώπων. Πάνω απ' όλα: Να βάλουν τη χώρα σε τροχιά πραγματικής προόδου. Aυτή πρέπει να είναι η συγνώμη.  
Διότι, ας μην γελιόμαστε και ας μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας. Η πραγματική εικόνα της χώρας είναι η εικόνα στα Τέμπη και ας μοιάζει σε κάποιους, τραβηγμένο επιχείρημα.
ΠΗΓΗ energia.gr

  • :
  • :


πρόγνωση καιρού από το weather.gr