ΔΙΩΡΥΓΑ GAS: Στο τρίτο τρίμηνο η επενδυτική απόφαση για το FSRU της Κορίνθου – Οι παράγοντες που σταθμίζει η Motor Oil για το έργο energypress.gr

ΔΙΩΡΥΓΑ GAS: Στο τρίτο τρίμηνο η επενδυτική απόφαση για το FSRU της Κορίνθου – Οι παράγοντες που σταθμίζει η Motor Oil για το έργο
A+ A-
 
Προς το τρίτο τρίμηνο του έτους αναμένεται η διοίκηση της Motor Oil να λάβει την τελική απόφαση για την επένδυση της “ΔΙΩΡΥΓΑ GAS».
Αυτό αναφέρουν καλά πληροφορημένες πηγές του energypress, σύμφωνα με τις οποίες το τέλος καλοκαιριού με αρχές του φθινοπώρου πιθανόν να ληφθεί η επενδυτική απόφαση για το έργο της κατασκευής του FSRUσυνολικού ύψους περίπου 340 εκ. ευρώ. 
 
Αν και το market test που διενήργησε πρόσφατα η ΔΙΩΡΥΓΑ GAS ήταν επιτυχημένο και η ανταπόκριση ιδιαίτερα υψηλή, εντούτοις το έργο έχει μπροστά του αρκετό δρόμο να διανύσει. Όπως σημειώνουν αρμόδιες πηγές «υπάρχουν αρκετοί άγνωστοι παράμετροι», υπαινισσόμενες με τον τρόπο αυτό πως η επενδυτική απόφαση ενδεχομένως να μην ληφθεί εντός του τρίτου τριμήνου αλλά να πάει προς το τέταρτο. 
Ποιοι είναι αυτοί οι παράμετροι;
Η μία, όπως αναφέρουν πηγές, έχει να κάνει με τα έργα του ΔΕΣΦΑ στο ΕΣΦΑ και συγκεκριμένα στο τμήμα του αγωγού υψηλής πίεσης «Πάτημα – Λιβαδειά». 
Πρόσφατα η Motor Oil στην αρχική δημόσια διαβούλευση του δεκαετούς προγράμματος ανάπτυξης του ΕΣΦΑ την περίοδο 2023 -2032 είχε εκφράσει την αντίθεση της στην ένταξη του έργου του διπλασιασμού του κλάδου υψηλής πίεσης «Πάτημα – Λιβαδειά» τον Οκτώβριο του 2027. Ο ενεργειακός όμιλος επισημαίνει ότι η ένταξη του ΔΙΩΡΥΓΑ GAS είναι προγραμματισμένη για τον Μάιο του 2025 και συνεπώς ο προγραμματισμός του ΔΕΣΦΑ για ένταξη του κλάδου στο σύστημα «είναι αδικαιολόγητα χρονικά απομακρυσμένος». 
Επίσης η ΜΟΗ αντιδρά και στον διπλασιασμό του κόστους στα 19,5 εκ. ευρώ της κατασκευής του μετρητικού και ρυθμιστικού σταθμού για τη σύνδεση του FSRU. Μάλιστα η εταιρεία ζήτησε να της δοθεί η δυνατότητα να κατασκευαστεί το έργο από την Ελλάκτωρ (η ΜΟΗ είναι μέτοχος) υπό την καθοδήγηση του ΔΕΣΦΑ. 
Εξάλλου, άλλες παράμετροι που εξετάζει η ΜΟΗ για το έργο της ΔΙΩΡΥΓΑ GAS είναι η καλύτερη δυνατή λύση σε δεξαμενόπλοιο που θα αποτελεί και το πλωτό FSRU καθώς επίσης σταθμίζονται τόσο η άνοδος του χρηματοδοτικού κόστους όσο και η έκβαση της ενεργειακής κρίσης. 
 
Υπενθυμίζεται ότι το έργο του FSRU στον Κορινθιακό Κόλπο εντάχθηκε τον Ιανουάριο στο καθεστώς των στρατηγικών επενδύσεων, λαμβάνοντας έτσι ως κίνητρο την ταχεία αδειοδότηση.
ΠΗΓΗ energypress.gr

  • :
  • :


πρόγνωση καιρού από το weather.gr