Προκήρυξη για την κατασκευή του αγωγού Ελλάδα – Βόρεια Μακεδονία energypress.gr

03 09 2023 | 11:07
 
Στις ράγες μπαίνει η υλοποίηση του ελληνικού σκέλους του αγωγού Ελλάδας – Βόρειας Μακεδονίας, καθώς ο ΔΕΣΦΑ προχώρησε στην προκήρυξη του ελληνικού σκέλους του έργου. Ο διαγωνισμός έχει εκτιμώμενη αξία 32,5 εκατ. ευρώ, ενώ η σύμβαση με τον ανάδοχο θα έχει διάρκεια 18 μήνες.
Ο ανάδοχος θα αναλάβει τον σχεδιασμό, την προμήθεια υλικών και την κατασκευή του αγωγού. Υπενθυμίζεται ότι ο Διαχειριστής έχει ήδη προχωρήσει σε προκήρυξη για την προμήθεια των σωλήνων. Με βάση δηλώσεις της διοίκησης του Διαχειριστή, οι εργασίες αναμένεται να ξεκινήσουν στις αρχές του 2024.
 
Παράλληλα, ο Έλληνας Διαχειριστής έχει αναλάβει το project management και για το σκέλος του αγωγού που θα διατρέχει τη γειτονική χώρα, επικρατώντας στον σχετικό διαγωνισμό που προκήρυξε η κρατική εταιρεία Nomagas, η οποία είναι ο φορέας υλοποίησης του τμήματος του διασυνδετήριου αγωγού στη Βόρεια Μακεδονία. Η επικράτηση του ΔΕΣΦΑ, έναντι των υπόλοιπων υποψηφίων στον διαγωνισμό, πρακτικά σημαίνει πως ο Διαχειριστής του ελληνικού συστήματος θα έχει την επίβλεψη κατασκευής του συνόλου της υποδομής – καθώς, όπως είναι φυσικό, είναι υπεύθυνος για την ανάπτυξη του εγχώριου σκέλους της.
Όπως έχει γράψει το Insider.gr, ο αγωγός θα έχει συνολικό μήκος 125 χιλιόμετρα, ώστε να διασυνδέει τα συστήματα μεταφοράς αερίου των δύο χωρών. Το ελληνικό τμήμα, μήκους 57 χλμ., θα ξεκινά από την περιοχή της Νέας Μεσημβρίας και θα καταλήγει στην περιοχή των Ευζώνων – Γευγελής. Από εκεί θα ξεκινά το εκτός συνόρων σκέλος του έργου, μήκους 68 χιλιομέτρων, το οποίο θα καταλήγει στην περιοχή του Νεγκότινο.
Συμβατός με «πράσινο» υδρογόνο
Η ανάληψη από τον ΔΕΣΦΑ του project management για το σύνολο του διασυνδετήριου αγωγού θα έχει ως συνέπεια τον καλύτερο συντονισμό των εργασιών στις δύο χώρες, με όφελος στην τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων υλοποίησης της υποδομής. Επίσης, θα επιτρέψει τον πληρέστερο έλεγχο τήρησης των τεχνικών προδιαγραφών στα δύο τμήματα, η οποία όπως είναι φυσικό είναι απαραίτητη για τη λειτουργία του αγωγού ως ενιαίου έργου.
Ο αγωγός Ελλάδας – Βόρειας Μακεδονίας θα αναβαθμίσει τον γεωπολιτικό ρόλο της χώρα μας, ενισχύοντας ακόμα περισσότερο τη θέση της ως ένα ενεργειακό σταυροδρόμι που θα μεταφέρει φυσικό αέριο από το ελληνικό σύστημα στη γειτονική αγορά. Μάλιστα, το γεωστρατηγικό πλεονέκτημα της χώρας μας έχει αναβαθμισθεί μετά την απόφαση της Ευρώπης να απεξαρτηθεί από το ρωσικό αέριο, καθώς ενισχύεται η προοπτική μετατροπή της σε gas hub, για τη διαμετακόμιση καυσίμου σε όλη την ευρύτερη περιοχή.
Παράλληλα, το έργο προορίζεται να αποτελέσει στο μέλλον μέρος του δικτύου αγωγών που θα αναπτυχθούν στην περιοχή για τη διακίνηση «πράσινου» υδρογόνου. Κι αυτό γιατί θα είναι «Hydrogen Ready», δηλαδή θα κατασκευασθεί με τεχνικές προδιαγραφές ώστε να είναι συμβατός στη μεταφορά έως και 100% ανανεώσιμου αερίου. Υπενθυμίζεται πως επίσης «Hydrogen Ready» είναι ο αγωγός που κατασκευάζει ο ΔΕΣΦΑ στη Δυτική Μακεδονία, όπως και το έργο που σχεδιάζεται στη Δυτική Ελλάδα.
(αναδημοσίευση από insider.gr)

  • :
  • :


πρόγνωση καιρού από το weather.gr